Med eller utan väst?

Vad är bäst med eller utan väst? Är det värt riskerna? Eller? Hur gör du?

Det har blivit mer och mer vanligt att rida utan väst. Allt yngre och yngre barn väljer bort västen. Västen finns av en anledning, den ska skydda ryttare från skador. Så vad är det som får människor att inte ha väst när de rider? 
(Jag medger att jag rider inte med väst när jag tävlar dressyr. Enbart för att det känns bättre att tävla utan och, tror det eller ej, för att ingen annan har det. Ett fåtal har det men det är väldigt få. - Cornelia
Ramlar man av och skadar sig är det inte värt det. Man kan få skador får livet, med bekostnad på ridningen. Är det värt det? Att aldrig få rida igen? Många kanske tar bort västen för att de tycker den är ivägen och klumpig. Men man rider med väst när man är liten, så varför inte fortsätta. 

Kommentera gärna era tankar kring ämnet. Rider du med eller utan väst? Skriv gärna varför du gör som du gör. 
 
/Sara och Cornelia
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag rider oftast med väst, rider en ungponny med ganska mycket bus i kroppen och sista gångerna har jag ramlat av, så jag tar det säkra före det osäkra ;)
SV. Tack!

Svar: Smart val! Vi rider också med väst. :)Kram!
None None

2013-06-13 @ 13:14:54
URL: http://Pussmulen.blogg.se



Kommentarerna skrivs nedanför:

Ditt namn:
Bli ihågkommen?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv av dig bara!:

Trackback