Hopptävling Norton

Något ni kanske inte vet är att jag är väldigt osäker i hoppningen, det har blivit bättre men är inte bra. Idag var det hoppning i stallet, som det är en gång på sommarn och en gång på vintern. Klasserna var 20, 30, 40, 50 och 70cm. Jag deltog i 70cm klassen, dvs. högsta klassen, med sju andra.
 
Norton gick en runda på 40 och en på 50cm med två supergulliga tjejer. Den ena fick clear round och den andra fick ett stopp. Efter de hade höjt från 50 till 70 fick vi i 70 klassen hoppa fram på lite olika hinder. Jag tyckte ett av hindrena såg fasligt skräckinjagande ut så på framhoppningen stannade han på det. Det gjorde mig bara ännu mer nervös än var jag redan var...
 
Till banan då. Jag vet att man måste ha fart när man hoppar Norton för annars är det större risk att han stannar och då sjunker både mitt och hans självförtroende till botten av atlanten. Jag fick i alla fall igång en bra galopp, kom över första hindret, andra, tredje osv. Och gissa vad, jag blev felfri. Hade riktigt bra känsla och flyt genom hela banan, inte en enda tvekan.
 
Jag och tre andra kom till omhoppningen, som för övrigt bestod av fyra hinder. Jag var tredje startande ut i omhoppningen och när det var min tur satte jag av i full galopp. Fullt ös medvetslös!
Omhoppningen red jag på 15.3 sek. Kan säga att jag kastade mig runt på banan. Det tredje hindret var början av en linje på långsidan, jag kom ur en sväng snett igenom. Jag kom väldigt snett på hindret och Norton var nära att stanna men hoppade ändå. Så snäll ponny! Hade världens adrenalinkick när jag gick av banan. Haha! Ja, mina 15.3 sekunder gav mig en 1:a placering! Jag vann! Jag var två sekunder snabbare än tvåan. Så sjukt underbar avslutning på vårens tävlingssäsong. :)
 
Jag lovar er video på omhoppningen så fort jag har fixat uppladdning osv.
/Cornelia
 

Kommentarer
Postat av: Elin Horn

Tack detsamma! Planer för imorgon? :)

2013-06-16 @ 21:04:09
URL: http://horns.blogg.se
Postat av: SOFFI

SV: Åh tack! :D

2013-06-16 @ 22:08:20
URL: http://soffilia.blogg.se
Postat av: Anja

Grattis :)

Svar: Tack! :)
None None

2013-06-17 @ 08:45:24
URL: http://castarha.wordpress.com/
Postat av: Emelie

Men grattis till rosetten :D

Svar: Tack! :)
None None

2013-06-17 @ 09:29:42
URL: http://ayeartogo.blogg.se
Postat av: levinolivia.blogg.se

Fin blogg :))

2013-06-17 @ 13:51:34
URL: http://levinolivia.blogg.se/



Kommentarerna skrivs nedanför:

Ditt namn:
Bli ihågkommen?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv av dig bara!:

Trackback