Gija idag

Idag var jag uppe hos Gija. Det var verkligen underbart, hon var pigg och verkade verkligen lycklig. Vi red in i skogen och klättrade väldigt mycket. Det är super bra träning för hennes rygg och dessutom älskar Gija att rida i skogen så det blev två flugor i en smäll. Dessvärre var det väldigt mycket flugor, trots blåsten, så Gija blev lite galen. Mitt ute i skogen bestämde hon sig för att det var en bra idé att börja galoppera. Trots mina försök att lugna henne dröjde det en stund innan hon lyssnade på mig. Inte för att det gjorde mig något, jag satt och älskade varje sekund av det. ;) 
När vi travade jobbade jag väldit mycket med att hon skulle vara mjuk och gå på tygeln. Det gick förvånansvärt bra och hon lyssnade verkligen på mina hjälper. Jag har under åren jobbat väldigt mycket med att få Gija att lyssna mer på hjälperna och bli mjukare och det är en underbar känsla när man märker resultat. Andra dagar när det inte går lika bra vill man bara ge upp.
Men det är dagar som dessa som gör allt slit värt det. 
Tog bilder idag med pappas systemkamera men den hade slut på batteri så jag kunde inte överföra dem till datorn. Därav en gammal, men fin, bild. :)
 
/Sara♥

Kommentarer
Postat av: nelly

ååh! manen <3<3<3<3<3<3

Svar: Hahah jag vet! :)
None None

2013-06-16 @ 11:44:42
URL: http://nellysdrman.blogg.se
Postat av: linda

Åh vilka söta ponnysar! äger själv en D-ponny.
Hoppas ni mår bra och ni har en superfin blogg :) kram

Svar: Vi mår bara bra, tack. Tack så mycket, sådana här kommentarer gör det mycket roligare att blogga, tack. :)Kram!
None None

2013-06-16 @ 17:47:21
URL: http://truestoryoflinda.blogg.se



Kommentarerna skrivs nedanför:

Ditt namn:
Bli ihågkommen?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv av dig bara!:

Trackback