Gårdagens ridpass med Norton

Hej! Jag rider Norton onsdagar och fredagar, onsdagar rider jag i ridgrupp och fredagar är medryttardag. Igår var det onsdag, alltså var det ridlektion. 

På gårdagens ridpass skulle vi rida en sk. caprillibana, en typ av lydnadsbana. Det bestog av några hinder ett par bommar och någon dressyrövning. Den började med skänkelvikningar från A till E, sen bommar och efter det hinder. Norton skötte sig fint men var lite taggad på hindrena. Eftersom vi var fler som red så fick vi andra rida rund lite medans någon annan red banan. Jag hade hoppsadel men det gick förvånansvärt bra att sitta i den. Norton tyckte det var kul att jobba och var fin men sen lessnade han på mig och slog sig fri, men jag är nöjd med ridpasset. Jag fick massor av beröm! :)
Anledningen till att jag inte har väst på mig är just för att man skulle se pikén ordentligt på bilden, eftersom den matchar schabraket. :)

/Cornelia♥
 

Kommentarer
Postat av: Mirra - NH och hoppryttare

Hej!
Snälla, kan du fråga någon fråga på min frågestund jag har på bloggen nu? Skriver du 5 frågor eller mer får du en länk!
http://mirramarika.blogg.se/2013/june/fragestund.html
TACK PÅ FÖRHAND!!

2013-06-13 @ 20:52:59
URL: http://mirramarika.blogg.se
Postat av: Rebecca L

Sv; tack så mycket! Din ponny är så sjukt fin!

2013-06-14 @ 11:35:57
URL: http://rebeccalexander.blo.gg



Kommentarerna skrivs nedanför:

Ditt namn:
Bli ihågkommen?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv av dig bara!:

Trackback