Champis

Tänkte berätta lite om Champis som jag nämnde i förra inlägget. Champis var då min första medryttarponny, sommaren/hösten -08 tror jag att jag började rida honom och slutade nog ca 1,5 år senare. Han var en envis B-ponny, ett gotlandsruss, med isabellfärg, född -00. Han stog i ett litet stall på ägarens föräldrars tomt med en annan häst, väldigt mysigt. Jag var väldigt liten och han var väldigt envis så jag kunde aldrig rida ut ensam med honom för han bokstavligen backade tillbaka till stallet då. Jag behövde alltid ha mamma med för att han skulle ha någon att följa, som en flockledare. Så charmig! under vår tid tillsammans hann jag ha honom en vecka hos min moster i hennes stall på tomten en sommar, då hoppade han en bana för första gången.
Efter jag slutat rida honom, något år senare, flyttade han till Nortons stall och blev en väldigt omtyckt ridskolehäst. Tyvärr råkade han ut för en olycka i hagen och bröt benet sommaren 2011 så han fick avlivas. :(  
 
Bild från första gången jag red honom, då ramlade jag faktiskt av... ;')
 
/Cornelia♥

Kommentarer



Kommentarerna skrivs nedanför:

Ditt namn:
Bli ihågkommen?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv av dig bara!:

Trackback